PENYA BOGARDE. LA PENYA DEL BARCELONISME PROLETARI

Tribuna Winston
Bogarde. L'organ oficial de la Penya Bogarde de Premià de Mar. LA PENYA QUE MAI FALLA.
Òrgan d'expressió oficial de la Penya Bogarde, fundat l'any 2007 del segle XXI a la vila de Premià de Mar / El Maresme / Països Catalans / Univers / Tot.


diumenge, 8 de maig de 2011

LLIGA, FASE FINAL


El Barça d'Abidal i d'Afellay passeja damunt d'una gespa magnífica sota la mirada de cent mil espectadors que animen i gaudeixen d'un matx tranquil davant del RCD EspaÑol del Baix Llobregat.

Antigament en deien "Derby", ara no. Que nosaltres sapiguem de "Derby" només n'hi ha un i és el Derby County FC, històric club de les comarques interiors britàniques.

El partidet ha anat bé. Afellay ha corregut com una llebreta muntanyesa i Abidal ha acaronat la bimba com si fos un núvol de sucre comprat a la fira d'abril. Bona gent. 2-0.



Cal dir que els partits amb el RCD EspaÑol mostren imatges inusuals. Veure tot un Sánchez-Llibre compartint uns berberetxos Dani amb Sandro Rosell, francament, fa mal a la vista.

Però acabem la festa amb pau i convindrem que després de quatre partits de violència extrema del Real Madrid, després de la sobredosi de Mourinho i després d'aguantar les insolències d'un Florentino que mai dóna la cara...cal dir que jugar amb l'EspaÑol és quasi un plaer. Un inèdit plaer que alegra les tardes de primavera a l'estadi.


Tanquem crònica amb un telex breu sobre el vertader enèmic i, hores d'ara, derrotat i acabat Real Mourit FC. Felicitats als sevillans per haver fet dos magnífics gols al Real Mourit FC.

Tanquem amb un detall: Ha estat desarticulada la banda de compradors de gols ordida per Pérez en connexió amb Cristiano Ronaldo. Ahir es va interceptar el talonari que contenia quatre talons bancaris a nom del porter del Sevilla. Un per cada gol de Cristiano. Un estrany negoci que hem descobert gràcies a l'agent Maxwell Smart. El Real Mourit FC necessita urgenment fomentar el Pichichi. Perduda la lliga, perduda la Champions i atropellada la Copa...necessiten el puto Pichichi. No canviaran mai. Ho porten a l'ADN. Paciència.





De 'Mouros' y Cristianos

JOHN CARLIN 08/05/2011

- "La historia se repite, primero como tragedia y luego como farsa". Karl Marx.


Inglaterra, 22 de abril de 2007. El Manchester United y el Chelsea están en la fase final de una lucha reñida por el título de Liga. José Mourinho, el entrenador del Chelsea, declara en rueda de prensa que hay "una nueva regla" en el fútbol: al United siempre le pitan penaltis a favor y nunca en contra, mientras que al Chelsea le sucede al revés. Y el portugués, anticipándose a una sanción que nunca llegaría, agrega: "No creo que se me pueda castigar por decir la verdad... Si alguien me quiere castigar por esto, que me castigue. Significaría el final de la democracia y el retorno a los viejos tiempos". Sus declaraciones desataron una guerra verbal entre Mourinho y el United que duró una semana.

El primero en responder fue su compatriota, Cristiano Ronaldo, en aquel entonces el jugador estrella del United, galardonado aquel mismo 22 de abril con el premio al mejor jugador del año de la Premier League. "No quiero que se me arrastre a hablar de Mourinho y de sus quejas sobre los árbitros", dijo Ronaldo. "Todo el mundo sabe cómo es Mourinho. Siempre tiene que decir algo para llamar la atención, especialmente cuando no está satisfecho con el rendimiento de sus jugadores. Cuando se equivoca, nunca lo reconoce". Mourinho le contestó un par de días después en los medios portugueses. "Un jugador que aspira a ser el mejor del mundo tiene que comportarse bien, callarse y demostrar la honestidad y madurez necesaria para no negar los hechos. Si dice que es falso que favorecen al United, miente. Y si es un mentiroso nunca llegará al más alto nivel del fútbol".

Alex Ferguson, el entrenador del United, dio una rueda de prensa en la que salió en defensa de su jugador: "Ronaldo tiene una opinión. Eso no significa que sea un mentiroso". El problema de fondo, dijo el escocés, era el propio Mourinho, "un hombre que no respeta a nadie salvo a sí mismo". "Mourinho parece haberse montado una cruzada personal. Me sorprende que no le hayan sancionado. Dice que las reglas del fútbol han cambiado. Quisiera saber, ¿quién lo ha hecho? ¿somos nosotros? ¿La Federación inglesa? ¿la UEFA? ¡Cristo Dios! ¡Siempre despotricando! ¡Dale que dale...! No creo que esté siendo justo con nuestro deporte".

Ferguson, que no paró de hablar sobre el portugués en 10 minutos, continuó: "Todos recibimos malas y buenas decisiones arbitrales. No se acuerda, por ejemplo, del gol legal que nos anularon cuando jugamos y perdimos contra su Oporto en la Copa de Europa. No nos gustó y nos quejamos. Pero no fuimos a la guerra". Para Ferguson, lo que pretendía Mourinho era "poner una terrible presión sobre los árbitros". "José Mourinho es un tipo muy inteligente. A los ojos de algunos es un héroe. Yo no sé quién es el villano y quién es el héroe. Pero está todo calculado. Nos quedan cuatro partidos de Liga. Si nos pitan un penalti a favor, Mourinho gana la guerra. Esto está mal".

Carlos Queiroz, antiguo entrenador del Real Madrid y en aquel momento número dos de Ferguson en el United, también entró al trapo. "Mourinho tiene su propio estilo: siempre intenta desviar la atención a las cosas que le convienen. Así es. Nosotros somos diferentes porque tenemos la humildad de reconocer los méritos de nuestros rivales".

Mourinho volvió a la carga contra Cristiano Ronaldo. "El chico hizo unas declaraciones que no demostraron ni madurez ni respeto", dijo el portugués; "quizá se deba a la infancia difícil que tuvo, a su poca educación". Ferguson enfureció. "No sé por qué ha hecho esto", declaró. "Quizá intenta desestabilizar al chico. Es ruin sacar el tema de su clase social. El hecho de que seas de una familia pobre de clase obrera no significa que no tengas educación. Lo que tiene Ronaldo son principios... Hay otros que han tenido una buena educación y no tienen principios". Mourinho no respondió y ahí acabó ese capítulo.

Hoy todo ha cambiado. Cristiano Ronaldo juega a las órdenes de Mourinho en el Real Madrid y Ferguson y Mourinho son grandes amigos. Pero todo sigue igual.

20 comentaris:

Stereo 2 ha dit...

Excel·lent, com sempre, el sr. Carlin.
La memòria, molt sovint és fugissera…

Senyor Merdevalista ha dit...

Belles lliçons del passat que expliquen com s'ha arribat fins al present. I expliquen que certes declaracions de jugadors punters al Madrid no són circumstancials, sinó que emanen de maneres diferents d'entendre el futbol. Les que ratifiquen que la tàctica necessita també deixar lloc en ocaasions a l'instint del futbolista. Els corsés no són bons.
Però en fi, heus aquí que aquesta tarda el Barça torna a jugar. Per cert, Osvaldo ha tornat a fer alguna predicció de les seves...?

Salut i visca el Barça!

El poeta Narcís ha dit...

ODA POÈTICA AL GOLDEN CORNER, POEMA DE LLOANÇA AL BAR MARINA DE PREMIÀ DE MAR.


Licor de sang de pantera
nafra oberta per on corren crancs
sal marina que adoba el tall

Elixir de boca de gos bord
somatent despert i ull atent
cau nit i cau dit

Sofre per saczejar copa
biombo per oculta gol
pessiga el pa i llepa el ví

Ordinador mut descalç
pantalla calçotet
lluna aspiradora planta llaç

Escombra de bruixa-maragda
Sil·lueta d'ermità Tomàs
conxorxa de l'amo Toni

Cambrera Núria àgil
cambrereta jove pigada
ai! xinesos que vindran

Toni no facis festa
Toni no ens deixis
Toni cantoner de cantonada d'or

Marina ateneu del món
cerveses i patates
museu del futbol i la mel

No tanquis Toni
i vosaltres, Tomàs, Nuria,
l'altra cambrereta pigada

tots, talibans i anarquistes
blaugranes i pericos
catalans i hongaresos

junts amb el bar
junts al corner
no ens deixis Toni

No ho facis.


- Narcís Atlèta - Premià de Mar
maig de 2011

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
"Tati-Pagès-Soulbizarre" ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Keith Richards és culé ha dit...

El Juvenil A del Barça ha guanyat la Copa de Campions després de derrotar el Reial Madrid per 3-1 en la final jugada a San Roque de Lepe. Rafinha, amb dos gols i una assistència, ha estat l’heroi d’un Barça impecable.
Triplet de futbol sala.

MADRIDISTA PIDE LIBERTAD ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
penyabogarde ha dit...

Hem procedit a esborrar dues intervencions molt ofensives signades per l'habitual Madridista.

La primera ha estat esborrada a causa dels insults dedicats a l'entitat musical Stereo2. Aquest comentari ha estat replicat per Stereo2 i, ja que l'origen de la polèmica estava esborrat, hem procedit a esborrar la rèplica per no haver de deixar obert el cas.

Tot seguit hem esborrat la darrera intervenció del Madridista ja que ha intentat marcar la línia i falsejar un debat sobre el dret a la llibertat d'expressió.

Aquesta junta directiva, intentarà no tornar a emprar aquestes mesures i permetrà que qualsevol dels seus lectors expressi llurs pensaments (inclosos els del madridista, si s'esmera a ser més persona).

Demanem disculpes als amics Stereo2 per haver tastat els danys colaterals del cas que ens ocupa.

Stereo 2 ha dit...

Gràcies per l'aclariment bogardians!!

Good vibrations!!

MADRIDISTA CUENTAGOLES ha dit...

TODOS VAIS A UNA Y ES QUE SOIS MUY ELEGANTES, POR TUTATIS.

LO DE CRISTIANO ES DE CINE COMO GARY COOPER O COMO PAUL NEWMAN

ASOMBROSO Y GENIAL DE ARTE Y PARTE

GOLES GOLES GOLES

PICHICHI MUNDIAL

ESTA OS ENTRA POR LA ESCUADRA DEL CUTIS

MADRIDITA NO TE ENGAÑES ha dit...

Mourinho está convencido de que si Cristiano es el rematador más prolífico del mundo es gracias a su sistema. Un modelo hecho a la medida del atacante: le permite esperar sin esforzarse, ahorrando energía para la carrera y la definición. Gracias a este esquema que podríamos llamar de 1-9-1, Mourinho entiende que Cristiano ha conseguido realizar 226 disparos totales esta temporada. La cifra revela una desproporción abismal entre Cristiano y el resto. En Europa le siguen Drogba (144 remates), Messi (140) y Antonio di Natale (134).
El potencial goleador de Cristiano, más que el de Messi, se apoya en la frecuencia de tiro. Cristiano, que suma 33 goles en Liga, remata una vez cada 12 minutos. Messi, que contabiliza 31 goles, tira una vez cada 20 minutos. El 15% de los disparos de Cristiano van a gol. Messi, que no dispara tanto desde fuera del área, asegura más sus golpes. EL ACIERTO DEL ARGENTINO ES EL MAS ELEVADO DE LOS GOLEADORES DE EUROPA: 22%.

Anònim ha dit...

Aahhh y los de MARCA le suman un gol que no le corresponde, menos chuleria y mas arte, es lo que le falta a el como a tu madriz, mandril

MADRIDISTA PRECISIÓN ABSOLUTA ha dit...

MI TÍO ME ENSEÑÓ A CONTAR CON BOLITAS DE COLORES, LUEGO ME LAS APAÑÉ CON UNA CALCULADORA CASIO, LUEGO LLEGÓ LA CALCULADORA DEL ORDENADOR, PERO CON LA QUE SE ESTÁ LIANDO CON LA TECNOLOGÍA RESULTA QUE USTED AÚN ESTÁ EN LA FASE DE:


LAS CUENTAS DE LA LECHERA.


PERO RESULTA QUE CRISTIANO ES EL TREMENDO E INVENCIBLE PICHICHI Y ES EL HOMBRE QUE ANIMA Y APORTA EL SELLO DE ORO A LA LIGA.

O SEA QUE LA LECHERA NO CUENTA NADA BIEN

PICHICHI Y ADEMÁS EX-MANCHESTER

VAMOS A UNA: CRISTIANO-MANCHESTER-MADRID

A TEMBLAR TOBÍAS

"Tati-Pagès-Soulbizarre" ha dit...

secretari engripat, ànims i que aviat puguis tornar al Golden Corner!

MADRIDISTA ORO ha dit...

ME TEMO QUE CRISTIANO BATIRÁ TODOS LOS RECORDS DE GOLEADOR PICHICHI DE LAS LIGAS MUNDIALES

ESO ENSOMBRECE CUALQUIER TÍTULO Y LO ELEVA A LA SUPER BOTA DE ORO

JA JA JA

David Lara ha dit...

Tienes suma razón, querido MADRIDISTA, pues esta noche el Real Madrid ha seguido con su marcha triunfal por los terrenos de juego y ha noqueado un Getafe valeroso.

La clave ¡¡¡ albricias !!! se llama Cristiano de apellido Ronaldo y de sobrenombre Pichichi.

Tres goles del soberano del gol.

Con los más delicados ánimos me despido afectuosamente,

David

David Lara ha dit...

El gran placer que ofrece el juego blanco es de tal tamaño que uno siente su capacidad goleadora como el triunfo del campeón de hecho.

Sin duda el hipótetico titulo liguero del FC Barcelona queda desdibujado como consecuencia de la racha espectacular del Real Madrid.

Sin duda poco se hablará del FC Barcelona a tenor del deslumbrante juego del cuadro de Mourinho y de la capacidad resolutiva de nuestra zaga.

Mención especial para Cristiano Ronaldo convertido en el goleador número uno.

El genio portugués está batiendo todos los registros.

El posible título azulgrana se desvanece y pierde relevancia.

El magisterio del cuadro blanco es de tal tamaño que lo convierte en campeón moral de la presente liga.

Lo escribo con el máximo sentido del respeto hacia los lectores de esta web.

Alejado del ruido de quienes hacen del fanatismo su razón de vida.

Cristiano es un ciclón goleador.
Mourinho muestra más recursos y practica un amplio catálogo de sistemas de juego.
El Real Madrid preside el buen juego y habla en el campo.

El Real Madrid habla con el cuero del balón y las redes de las porterías de los rivales se convierten en testigos de su espectáculo.

Insisto en el tono respetuoso hacia quienes leen estas frases.

David

Joan Balcells ha dit...

Ara per tapar l'eliminació del madrid a la champions, per tapar la trencadissa de la copa en mans del sergio ramos i per la pèrdua de la lliga, resulta que tot és el puto pichichi

això què és?

esport d'equip?

passarela de fantotxes amb gomina?

sant boi?

KaliKenyo, lliga al sac ha dit...

Per a mi, aquest cristi-ano, no deixa de ser un PICHICHULO de penalty, perqué la meitad dels gols d'aquest pichichulo son de penal... o de faltes , es a dir a pilota parada com el seu cervell.

Per cert Manchesterdridista, el duel , ni a fusell, ni punyal, ni espasa que jo de violència no hi entenc. Potser un duel de cervells a cop de ploma i imaginació. Això sí tu de "cara al sol" i jo de "cara al vent".

"Tati-Pagès-Soulbizarre" ha dit...

glups.